Skip til hoved indholdet
    Hjem Praktiske oplysninger

Praktiske oplysninger

Find oplysninger om åbningstider, indmeldelser og udmeldelse samt andre nyttige informationer.

Tryk på Linket for at downloade Basen folder til nye børn og forældre.

Download folder

Mandag: 14:00 - 18:00

Tirsdag: 15:00 - 18:00

Onsdag: 15:00 - 18:00

Torsdag: 15:00 - 18:00

Fredag: 14:00 - 17:00 

Åbningstider i ferier

Mandag til torsdag 10:00 - 18:00

Fredag 10:00 - 17:00  

Mandag: Fra skolen ender til kl. 21:45

Tirsdag: Fra skolen ender til kl. 21:45

Onsdag: Fra skolen ender til kl. 21:45

Torsdag: Fra skolen ender til kl. 21:45

Indmeldelse

Du kan benytte vores digitale indmeldelsesblanket, som kræver login med MitID.

Du kan også downloade, printe og udfylde denne indmeldelsesblanket eller hente en indmeldelsesblanket ved henvendelse til personalet i Basen.

Indmeldelsesskemaet skal afleveres til personalet i Basen eller sendes med post til Basen, Fyrrekrattet 1, 2630 Taastrup. Send IKKE på mail, da indmeldelsesblanketten indeholder cpr-nr. og andre personlige oplysninger.

Udmeldelse

Udmeldelse skal ske digitalt. Du kan finde den digitale udmeldelsesformular på kommunens hjemmeside, hvor du også kan læse mere om udmeldelse fra klub.

Kære medlemmer og forældre.

       Vi har igennem længere tid oplevet et stigende forbrug af vores medlemmers
       brug af mobil og tablets.  

       Vi ser at en stor del af vores medlemmer vælger at bruge deres tid på deres
       mobil eller tablet. Det medfører at medlemmer fravælger de aktiviteter og det
       fællesskab som Basen tilbyder. De går også glip af den gode samtale med deres
       venner, andre medlemmer eller de voksne. 

       Derfor vil vi gerne indføre nogle nye retningslinjer, som er til gavn for
       medlemmerne og fællesskabet i Basen.

       De nye retningslinjer er:      

  • Der er mobil/tablet frit frem til kl. 16:00.
  • Børnene må gerne have deres mobiler på sig, men kun bruge dem til at ringe.

       Dette træder i kraft tirsdag d. 2. april 2024 og kører frem til sommerferien, hvor
       vi efterfølgende vurderer indsatsen.

       Vi opfordrer derfor alle til at tage en snak med jeres barn om deres mobilbrug og
       håber at I vil bakke op om vores beslutning.

       Venlig hilsen
       Personalet i Basen og forældrebestyrelsen

Dorthe Helsinghoff - Dorthedk80@hotmail.com 

Lin Sanders - Linsandres13@gmail.com 

Michelle Andersen - Michellen1988@hotmail.com 

David Jeppesen - Davidsenoljepp@gmail.com 

Kasper Nielsen -  Dkaspern@hotmail.com 

Oplysninger om vores behandling af dine personoplysninger mv.

1. Vi er den dataansvarlige – hvordan kontakter du os?
Ungecenteret er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.

Fritids- og Ungdomsklubben Basen
Fyrrekrattet 1
2630 Taastrup
CVR-nr.: 19501817
Telefon: 43352828
Mail: Basen@htk.dk 

2. Kontaktoplysninger på databeskyttelsesrådgiveren.
Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, er du altid velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver.
Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver på følgende måder:
· På e-mail: dpo-m@htk.dk
· På telefon: 23 99 05 15
· Ved brev: Bygaden 2 2630 Taastrup, Att. ”databeskyttelsesrådgiver”

3. Formålene med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger.
Vi behandler dine personoplysninger til følgende formål:
· Indmeldelse til Fritids- og Ungdomsklubben Basen
Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af: Dagtilbudsloven

4. Kategorier af personoplysninger.
Vi behandler følgende kategorier af personoplysninger om dig:
· Navn, adresse, cpr-nummer, økonomiske forhold (almindelige og personfølsomme oplysninger) Al info fra indmeldelsesblanket

5. Modtagere eller kategorier af modtagere.
Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:
· Kommunen videregiver de modtaget oplysninger til andre offentlige myndigheder, private virksomheder m.fl., der har lovmæssigt krav på oplysningerne eller samarbejder med kommunen.

6. Opbevaring af dine personoplysninger.
Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe din sag er aktiv. Oplysningerne slettes, når opbevaringspligten udløber og et eventuelt arkiveringskrav er opfyldt. Når oplysningerne er arkiveret eller slettet, har kommunen ikke længere adgang til dem.

7. Din pligt til at afgive oplysninger.
Det følger af følgende: Dagtilbudsloven og retssikkerhedsloven, at den registrerede er forpligtet til at give disse oplysninger. Hvis du ikke vil give os oplysningerne, er konsekvenserne følgende:
· Indmeldelsen kan ikke behandles.

8. Retten til at trække samtykke tilbage.
Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor i punkt 1.

Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.

9. Dine rettigheder.
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.

Ret til at se oplysninger (indsigtsret):
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

Ret til berigtigelse (rettelse):
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

Ret til sletning:
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

Ret til begrænsning af behandling:
Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til indsigelse:
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores eller lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet):
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

10. Klage til Datatilsynet.
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

2024:

Fritidsklub  715 kr. (4. og 5. klasse)
Juniorklub  377 kr. (6., 7. og 8. klasse)
Ungdomsklub 206 kr. (9. klasse til 18 år)
(juli og august er betalingsfri måneder)

For 2024 gælder:

  • Mandag, tirsdag og onsdag før Skærtorsdag (25.-27. marts)
  • Fredag efter Kr. Himmelfart (10. maj)
  • Grundlovsdag (5. juni)
  • Uge 29 i sommerferien (15.-19. juli)
  • Dagene omkring jul og nytår (23. december – 31. december, begge dage inkl.)

Du kan tilmelde dig betalingsservice.

Fritids- og ungdomsklubben Basen
Fyrrekrattet 1
2630 Taastrup

Telefon: 43 35 28 28
basen@htk.dk